mandag 30. november 2009

Oreokake oppskrift

Siden det var mange som ble fristet i går av Oreokaken
og hadde lyst å bake den, legger jeg ut oppskriften til dere. :-)

OREOKAKE
Bunn:350 gr Oreokjeks
100 gr smør (smeltes og blandes sammen med kjeksene)

Fyll 1:
200 gr philadelfia ost.(1-2 pakker jeg brukte 2 pakker)
2,5 dl melis
3 dl kremfløte

Fyll 2:
I pk lys sjokolade mousse (Toro)
3 dl melk

Fremgangsmåte
Knus kjeksene og bland sammen med smøret,
legg dette direkte på et flatt fat med en 24 cm kakering på.
Trykk kjeksmassen ned i bunnen og ut i kantene og sett i kjøleskapet i 30 min.
Rør sammen kremost og melis:
Pisk kremfløten til krem og vend inn oste blandingen. ha dette over kjeksbunnen
( her strødde jeg over et lite lag med opphakkede kjeks)
sett i kjøleskapet i 30 min.
Pisk sammen sjokolademousse og ha dette over ostekremen, sett i kjøleskapet i 30 min.
Pisk krem på toppen

Lykke til

2 kommentarer:

  1. Takk takk....Litt flere kalorier fra eller til i denne førjulstiden spiller ingen rolle..Jeg har kun smakt Peppes sin Oreokake.:-)nam den.:-) Gleder meg til å prøve.:-) Klem Gry

    SvarSlett
  2. Ja den er superlett og lage. bare gi beskjed vist det er noe du lurer på:-)
    Klem fra fru G

    SvarSlett