søndag 17. januar 2010

Lysekroner

I dag tenkte og vise dere lysekronene som er blitt hengt opp i Glitter huset.
Må jo si at jeg bare digger at dette er kommet inn igjen på interiør fronten. Det er jo ikke mange årene siden folk hadde de gull lysekronene som var så populære når mine foreldre var unge. Men etter hvert ble de lei av disse og stuet de bort på loftene. Er nok ganske sikker på at det er en del der ut som fremdeles har de liggende der oppe og samler støv:-) Men det er jo der disse trent skaperne er så lure, for isteden for at det er gull på dagens lyse kroner skal de jo nå være i sølv, krom, stål, svart eller kansje også hvite i bunnfargen.Så da blir de fleste 70- talls kronene glemt.......Sikker mange som hadde det den gangen som er lei dette enda. Men men jeg har ialle fall falt for denne type lamper.


Denne lyskronen henger i ganger her , den er fra Ikea og kostet ikke allverdens.
Og det er ingen ting som er bedre en det:-)

Her har vi lysekronen over stue bordet.
Utrolig greit med dimmer på, så når støvkosten skal svinges her i Glitter huset er det bare og skru denne på fult,
og jeg kan love dere at hvert et støvkorn er synlig. hehe.













Mellomste prinsessen har også fått seg en lysekrone på rommet sitt.
Denne er også fra Ikea














På kjøkkenet valge jeg en litt annen type en den runde "tradisjonelle"
varianten

Her henger prismene over en rett stang i noen løv tynne stål vaiere, så en kan bestemme hvor mange en ønsker og ha på selv. Akkurat nå som det er så i skuddet med prismer har jeg valgt og kjøre på med alle sammen:-).Men det er enkelt og vippe de av vist det ikke lenger er prismer jeg digger. Denne er jo også super enkel og rengjøre så lenge de kan taes av og vaskes i kummen. For det er jo ikke lite støv som samler seg på disse blinkende "krystallene" hehe.






Ha en fin dag!



2 kommentarer:

  1. Så lekre lysekroner. Har alltid likt slike lamper og elsket å "leke" med mormor sine prismelampetter da jeg var liten. De var sååååå fine og blanke... Her vi bor nå har vi ingen. Huset har alltid vært ment som et midlertidig hus, men midlertidig ble 5 år lenger enn vi hadde regnet med deverre. Men en ting er sikkert, det kommer garantert lysekroner i nye huset! Maaaange lysekroner blir det!

    Ha en deilig søndag,
    klem, I

    SvarSlett
  2. Kjempefint med lysekroner!! Er liksom prikken over i`en i et rom!! Var råfin den du har på kjøkkenet synes jeg:)
    Ha en fiun kveld!!
    klem

    SvarSlett