lørdag 27. februar 2010

Laugh Often

Heisan.
Endelig lørdag og kose dag i Glitter huset. I helgene prøver jeg og få kjøpt enten en frisk blomster eller en liten bukett som kan pynte opp litt:-) Det trenger ikke å være noe dyr blomst eller "kvast" Bare en enkel rose eller nellik gjør også susen syntes jeg.Nå har det jo vært en lang periode med tulipaner , så denne gangen var det ikke det som fristet da jeg ankom blomster butikken. Har nemlig fått litt sansen for perleblomster. Syntes de er så søte og nusselige. Husker at dette var en blomster som prydet store deler av min bestemor sin hage. Hun hadde store mengder med blå perleblomster. Nesten som et blått teppe som lå over beddene. Når jeg tenker tilbake på dette, husker jeg at jeg syntes jo det var fint. Min kjære bestemor ble faktisk 95 år gammel. Og minnene er mange siden jeg var så heldig og bo nokså nærme henne Husker spesielt godt at vist jeg overnattet der , ble alltid dynen tatt ned i stuen og varmet seg foran ovnen ,så den ikke skulle være kald og legge seg i. Og at en ikke måtte finne på og forlate huset før en hadde satt seg ned og smakt på hennes hjemme laget kringle. Smiler her når jeg tenker tilbake på det, for den generasjonen syntes det var helt forferdelig vist en ikke fikk i seg noe vått eller tørt:-) En ordentlig skjønn bestemor som alltid hadde tid til oss som kom innom, ikke noe stress der i gården nei. Ja ja får håpe vi også blir sånn på våre eldre dager:-)
Syntes denne potten var aldesles nyelig, litt gammeldags preg over den liksom.
Og så står det LOVE på den. Nydelig:-) Ble foresten en hvit perleblomst denne gangen.

Dette skønne pute trekket har jeg kjøpt hos den fantastiske butikken til Annas Rom. Alltid koselig og komme ut der ja. Skjønne damer som ønsker deg velkommen. Og Anniche sjøl er bare ei kjempe skjønn dame. Vist dere ikke har vært der ute, så kom dere avgårde.
Skiltet her er fra Kremmerhuset. Faller jo for sånt når det er sånne fine tekster på.

En duftpose, eller smykkepose, eller hva det nå er i samme merket som puten, fant jeg ut at passet perfekt på knagge hyllen min. He he har verken duft eller smykke oppi. Min er nemlig fylt med dopapir. Måtte ha noe som var hvit og ikke for tungt. Funket jo bra det da:-)

Ha en forsatt strålende dag alle blogg venner.








5 kommentarer:

  1. Herlig med hvit perleblomst og flotte ting du ellers hadde fått handlet.
    Annas rom er en butikk en bare MÅ besøke..
    god helg til deg

    SvarSlett
  2. Fin blogg men den mangler noe :)
    Vet du hva deres hus mangler?? En liten søt hund som kan tusle rundt i bildene og vise huse frem på en fin og koselig familie måte.. Det er veldig viktig får både barn og voksne å ha noe annet en bare mennesker som lever i dette huset det trengs en søt, skjønn og nusselig hund :) Leste at dere har en søt liten kanin, men flere dyr er det ikke noe galt med. Og hvis du vil kombinere hund og interiøren så er det ikke noe i veien med det er der bare bra og det blir ekstra poeng i blogger fronten. F.eks det kan være hundeting som er hvite eller grå eller svarte så passer det fantastisk, det tror jeg hadde kledd deres hus perfekt. Så ta mitt GODE råd SKAFF dere en HUND! Tipper at dine 3 små engler ville elsket å ha en liten tass løpende rundt i hjemme :)

    SvarSlett
  3. He he bra forsøk :-) Ikke vanskelig og skjønne at den forige kommentaren kom fra min eldste datter:-) Hund står høyt på ønske listen ja:-)

    SvarSlett
  4. Så mye vakkert! Og så mange gode og viktige minner du har fra din bestemor.. *rørt*

    Ha en herlig søndag søte du... klemmer

    SvarSlett
  5. Skjønne bilder, som alltid !! Men ser poenget til anonym..det mengler nok en hund her, ja.he he..dyre elskeren som du er så er det nok ikke lenge før den er i hus :)
    Ha en strålende uke i Glitterhuset
    -Klem fra oss her borte i Almashus

    SvarSlett