fredag 30. april 2010

Ny hobby?


Heisan.

Da var det sannelig fredda igjen. Litt regn og grått ute enda her. men de har varslet sol og flott vår vær her i sør. Så det lover jo godt:-)

Jeg har begitt meg ut på noe helt vilt noe. Nemelig hekling.
Tror det er 10 år siden jeg heklet noe, og ikke kan jeg det spesielt godt heller hehe. Kan bare staver og luft masker. Lærte dette for veldig mange årsiden av moren til ei veninne av meg. Er egentlig ikke så veldig tålmodig av meg , så det er nok derfor jeg ikke hiver meg  på med noen store hekle prosjekt.

Men nå har jeg så lyst på sånn "beste mor " teppe. Vet ikke om det heter det, men når jeg sier det, så skjønner de fleste hva jeg mener:-)

Var på en butikk her og så et de hadde der, men det var jo selfølgelig i feile farger. Så da måtte jeg bare ta saken i egne hender å få heklet meg et.

Var hos en vennine av meg som mestrer alt av håndarbeid, og tålmodig som hun er  så hjalp hun meg med å skjønne hvordan jeg skulle hekle en lapp. Tusen takk til deg. Du er en engel.




Har bare heklet 6 rute enda, så dette kan ta tid gitt.
Skal ikke se bortifra at det bare blir en pute:-) eller at det er år før det blir ferdig,
Planen var egentlig at jeg ville ha det ute i sommer, så da er det bare å stå på gitt. He he.

Her er en smake bit av de tre første lappene.
Skal gå i disse fargene tenkte jeg.
Gleder med til jeg kan tulle meg inn i dette på en litt sen sommer kveld.
 Kansje i år 2015 ? :-)


Ha en fin fredag dere.






2 kommentarer:

  1. Nydelige avstemte farger. Lykke til..skulle ønske det var meg som fikk til

    SvarSlett
  2. Deilig med fredag, ja!
    Det er så gøy å oppdage at gamle kunster med strikkepinner og heklenåler faktisk våkner til live igjen. Det må bare litt trening til. Det er jo faktisk veldig fascinerende å se hvor stort håndarbeidsinteressen har spredd seg. :o)

    Du får kose deg med lappene dine! Ha en glad helg!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett