tirsdag 5. oktober 2010

Vårt første kjøkkenbord

Tirsdagen syntes jeg er en herlig tv kveld, da koser jeg og jentene oss med den ene looove serien etter den andre. One three hill, Hvaler, Grey´s Anahtomi og ikke minst mister Mc. Dreamy og Mc Steamy..........
Kjegaser i fleng den dagen ja.

Tenkte jeg skulle vise dere et gammelt kjøkken bord som jeg har malt opp.
Dette er det første kjøkken bordet som jeg og min kjekkas hadde da vi flyttet på hybel.

Bordet fikk vi den gangen av svogeren min
for det var noe de ikke hadde brukt for lenger.
Husker at når vi overtok det var det malt i en veldig blå/grønn farge.
Kriminell husker jeg at jeg syntes det var den gangen hehe.
I den tiden gjalt det jo og lute ned alt av furu møbler,
så dette møbelet fikk jo gjennomgå et par runder med den behandlingen.
 Ikke så reint lite jobb var det.. puh!

Beina er jo som dere ser full av humpler, så for og gjøre det litt lettere malte vi de i samme farge som kjøkken veggene hadde fått en omgang med den gangen. Det var i den tiden som det gjalt og ha mørke grønn ,oker, burgunder.....
Kjøkkenbordet har stått helt innerst i boden i mange år nå. Og blitt brukt til lagrings plass.
Men her en dag kom det frem igjen og fikk noen runder med hvit malingen og "shabbet" litt ned.
Nå liker jeg det ritkig så godt igjen.
Blir ikke brukt til kjøkkenbord nå, for det er det for lite til.
Men finner alltis en annen plass:-)


 Har pyntet det litt med en velkommen stickers fra Hilde Heimdal





 Slik så kjøkkenbordet ut før. Syntes jo det er sabla koselig og tenkte på at dette bordet har fulgt oss i mange år , og at det nå er gøy med det igjen. 






6 kommentarer:

  1. Bordet er så herlig!!Og så nydelig med de ordene fra Hilde Heimdals butikk!!
    Ekstra morro er det jo at du har tatt vare på deres første kjøkkenbord...masse historie i dette, ja!
    Kos dere videre i uka...håper på litt sol her snart, blir jo litt lei av dette regnet når det er høstferie for barna!
    Klem

    SvarSlett
  2. Det ble lekkert!! Det er jo spesilet med noe som har fulgt dere så lenge ♥

    Tirsdag kveld er fantastisk!! Jeg får desverre kun med meg greys ( har trening i hver tirsdag..)

    Ha en strålende onsdag ♥

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Hei!
    Enig at tirsdag er en bra tv kveld. Men jeg med min filmkveld tok opp og kan kose meg med såpe i dag!! :)
    Kjempefint kjøkkenbord!! Koselig :)
    Ha en finfin dag!
    Klem Anette :)

    SvarSlett
  4. Så hyggelig å ha et møbel med gode minner, spesielt når det er så nydelig!! Ble jo veldig lekkert i hvitt da:-)

    SvarSlett
  5. ÅH! For et nydelig bord!! Det var helt fantastisk! Så flinke dere er:)

    Klem:)

    SvarSlett
  6. kjempe fint det ble!! :) gøy å pusse opp gamle møbler :)
    her kommer jeg til å titte oftere innom, en koselig blogg.
    legger meg til som følger jeg :)

    klem fra kine

    SvarSlett