tirsdag 4. januar 2011

Tålmodig????

Nå har julen fått pakket seg ned i eskene og glitter huset begynner å se " normalt" ut igjen.
Jeg leste noe som jeg syntes var litt morro her i stad, det var ei som ventet på at nissene skulle flytte opp på loftet igjen, men noen flytte folk det hadde hun ikke sett. Så de ble stående litt til. He he.
Tror dette med julepynten er lik for de fleste. Kjempe kos og rydde frem, og døds kjedelig å fjerne .

Før jul skulle jeg ha vasket lyse kronene her i Glitter huset, men det rakk jeg ikke.
Men i dag fikk jeg ånden og begynte så friskt på kjøkken lampen. Men etter at jeg hadde tatt ned og vasket , ja kanskje ti remser med prismer var jeg allerede lei. hehe.
Litt av en jobb og tvinne disse remsene av den lange staken gitt.
Fant desverre ingen andre her i huset som ville overta , så da var det bare å brette ermene opp og bli ferdig.
Å du søte mi tid så flott den ble når den ble vasket og pusset .
Jeg vasket den med god gammel dags zalo vann.
Men fikk et lurt tips etterpå at jeg var ferdig, og det var å legge avispapir under uten å fjerne prismene så spraye med Jif, dusj spraye de etterpå med rent vann, så føne de godt tilslutt.
Hørtes jo veldig enkelt og greit ut, slipper jo å fjerne prismene. Så dette vil jeg prøve på stue lampen en dag ånden kommer over meg igjen:-)

Men lampen på kjøkkenet glitrer så fint mot meg .Så nå er alt bare fryd og gammen:-)
Glemt er å kjedelig det egentlig var:-)



 





2 kommentarer:

  1. hei på deg.
    nydelig lampen din ble,
    er så enig med deg, det er kjempe jobb å ta ned alle prismer å vaske dem,
    men en får jo absolutt gevinst for strevet.
    jeg gjør som det trikset du sa,legge aviser,tørkepapir under å spraye, men jeg bruker en rengjøring som jeg kjøper hos lampehuset, den heter sparkling å tror den må inneholde ett eller annet som frastøter støv, det tar lang tid til det kommer tilbake.
    ønsker deg en fin dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Herlig lampe :)
    Men kan godt tenke meg den er kjip å vaske ja... Men nå er du ferdig for en stund :)¨

    Klem Anette

    SvarSlett