torsdag 17. februar 2011

En kjær skatt.




En liten kveldshilsen fra Glitter huset, med et bilde av pianoet vårt.
Dette pianoet har fulgt meg i mange år. Det var mamma og pappa som kjøpte dette for maaaaaange år siden, tror jeg var en 3-4 år.
Søsteren min prøvde seg på piano timer, men i følge min mor så var hun ikke så veldig interisert, så når det skulle øves så var det litt i protest, så da ble det slått veldig hart på tangentene.hehe.
Det ble vist ikke så lange karrieren på henne.
Jeg begynte å ta piano timer da jeg var seks år, og
gikk jevnt og trutt til spille læreren i 10 år.
Spilte mye før i tiden når jeg var rundt og sang, og ikke eide noen hemninger, hehe.
Men det er rart med det, når en ikke spiller og øver noe så har det dabbet litt av for min del, så aldri om jeg hadde turd og spille for noen nå. Men syntes allikevel det er veldig hyggelig og ha dette stein gamle pianoet i stuen. Det er langt over hundre år gammelt og har elfenben tangenter, noe som jeg syntes er veldig godt å spille på.
 Og så er det fin klang og holder rene toner.

Hadde en far som var veldig god til å spille når han levde, så det er jo hyggelig å tenke tilbake på.



Pianoet var egentlig svart i sin tid, men jeg er mer fæn av dette i hvit. Så lenge det bor her hos oss vil jeg nok ha det hvit, hehe kom vel ikke akkurat som noen bombe? 
dere kjenner jo meg nå:-) 
I morgen er det sannelig helg igjen.  Hu hei som tiden går:-)



6 kommentarer:

  1. god morgen.
    ja nå er det helg igjen. det går unna,
    nydelig piano du har, å med vakre minner blir det ekstra topp.
    ønsker deg og dine en riktig god helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Kjempefint piano!!☺
    Og det måtte jo vere kvitt☺
    Når eg får meg eit STORT☺ hus skal eg også ha eit piano-til pynt, for spele kan eg ikkje☺

    God helg☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  3. Åh...så nydelig hos deg att:))
    God Helg fru Glitter;)
    Klem

    SvarSlett
  4. Kom akkurat over bloggen din. Så flott blogg du har.

    Jeg legger meg til som følger hos deg jeg:)

    W

    SvarSlett
  5. hei:)
    ja skjønner det er en kjær skatt, var nydelig:)

    ha en flott helg!

    klem

    SvarSlett
  6. Utrolig fint med piano. Er så koselig med piano.

    SvarSlett