mandag 26. desember 2011

Ikke alt går min vei

1. juledag er snart over, og denne fruen har vært i kjøkkentjenesten i hele dag.
For 2 . juledag ventes hele slekta ventes her på bursdagsfeiring til den største prinsessa.
Og da må det jo kaker til.
Men skjønner ikke hva det var som var galt med meg i da, for det skjedde mange uhell i dag,
Huff, først skulle jeg bake ny ladning med juleloff, og etter at mannen hadde stekt kalkun til middag, hadde jo ikke jeg fått med meg at ovnen sto på varm luft. Og da kan ikke brødene stå inne i 45 min nei, for da er de stein harde. Flaks at jeg fikk sett dette og reddet de før de var overstekt.
Så har jeg bakt oste kake, og la på geleen til slutt, satt kaken inn i kjøleskapet og var riktig så fornøyd.
Men det var bare helt til jeg åpnet døra og ALL geleen var borte.!!!!! Og ikke var den noen plass i kjøleskapet heller, neida , den har lagt seg imellom kjeksen og kremen. he he så dette ble en rar variant av ostekake. Men smaken er vel den samme? Har dere opplevdt dette? Eller , det er nok bare denne damen som kunne få til noe slikt ja, hehe.
Og ikke nok med det nei, for da jeg skulle koke vann og sukker til en ny kake, joda, da kokte dette over og rant nedover hele komfyren og utover køkken gulvet. Og det som ikke fant den veien, brant seg skikkelig fast i koke plata, og laget en utrolig herlig svidd lukt her inne.
Så der lå jeg da på alle fire og vakset og vasket kjøkken gulvet, for dette var seigt gitt.
4 ganger med gulv vask og skrubbing måtte til før dette klisset gikk vekk.
Så som dere skjønner har ikke dette vært min dag i dag nei.
Hehe må jo nesten bare le av det hele nå. Men mistet jo helt motet mens det stod på.
Men hadde lyst til å dele dette med dere, for selv om at på bildene så kan alt se riktig så greit ut, er det langt ifra det hos oss bloggere. He he ,

Har laget seigmenn i år, og da gikk alt smerte fritt, heldigvis:-)
Elsker dette God jul båndet, har knyttet det over alt.



Men utover at kjøkken tjenesten var mislykka i dag, er fruen ellers så fornøyd.
For jeg fikk  den flotteste gaven i går av mine kjære.
Noe jeg har ønsket meg veldig lenge,
Et speilrefleks kamera.
Heldig meg, så nå kommer det til å bli sving på bildene her inne.
Måtte bare vise dere et bilde av det. hehe er jo så stolt

Ønsker dere en forsatt fin rom jul.
Hilsen den "klønete" frøkna på kjøkkenet:-) 

  

3 kommentarer:

  1. så flott kamera, jeg ha akkurat samme.. :)
    kanskje du vil titte innom min blogg, hadde satt stor pris på det :)
    God Jul videre !

    SvarSlett
  2. Grattis med flott kamera :-)) he he vi har vel alle sååne dager, et tips kan være og gå og legge , og stå opp på nytt, tjhii. Grattis med store prinsesse da :-)) klem

    SvarSlett
  3. Ops.. skikkelig uheldig dag du har hatt, godt de ikke kommer så ofte.
    Men er jo gjerne sånn synes jeg, at begynner det skjeivt en dag kan en bare forberede seg på at resten av dagen kan bli litt sånn
    Men tenker huset var perfekt og kaka god når folkene kom.. koste seg nok hos deg
    Ønsker deg ei fortsatt god romjul..

    SvarSlett