onsdag 28. desember 2011

Kokkos boller

Hu hei, og god romjul dere.
I dag har jeg tatt meg fri fra jobb, og så frem til en deilig dag med litt forbredelser til nyttårsaften. Men det gikk rett i vasken siden ryggen min har slått seg vrang.
 Ja ja, er jo deilig med en avslapningsdag også da.
 Og så er det jo lenge til nyttårs aften enda.
Da venter vi besøk , og det gleder jeg meg til.
På en førjuls fest vi hadde med vennen våres var det ei som fortalte at hun hadde bakt kokkos boller i år og at de ble døds gode.
Så helt tilfeldig et par dager etterpå på jobb var det ei som hadde tatt med seg oppskrift på disse til en annen , så da var jeg ikke sen om å kopiere denne.
 For det virket jo enkelt og greit og lage.
Så nå har jeg bakt 3 posjoner kokkos boller, to kokkos kaker( limkake er det også noen som kaller det)
Ble en slager her i huset, ser stadig glittermannen kommer med litt kokkosrester på leppene. hehe


Så her har dere litt av baksten ifra Glitterhuset i år.



Tok å sprøytet kokkosbollen på et brett med cacas sprøyten.
Veldig enkelt og greit.
Dyppet de etterpå i sjokolade og kokkos. 


 I kveld er det meningen vi skal i bursdags selskap til min niese, må bare se om jeg får stablet meg på beina.
Ønsker dere en fin onsdag.





5 kommentarer:

  1. Så mye deilig julebakst, og de kokosbollan ser knallgoe ud!!
    Håper du blir god i ryggen så fort som bare d.
    I dag er d taco og avslapning.
    Klem Bodil

    SvarSlett
  2. Omg så gode dei kokos bollane såg ut:)
    God bedring og ha ei fin jul vidare:))

    SvarSlett
  3. Å de så deilige ut!Elsker kososboller!
    Kunne vært spennende med hjemmelagede..
    Det eneste jeg har laget er risboller og de er oppspist:)
    Skal også ha gjester på nyttårsaften så holder på å prøvedekke. Vanskelig for jeg vil ligsom være litt crasy siden det er nyttårsaften men da kræsjer det med julepynten,store problemer...
    God bedring og lykke til med dine forberedelser!
    Klem Linn

    SvarSlett
  4. Åh så herlig med en kokosbolle. Det skal jeg jammen meg prøve meg på :)

    Ønsker deg en fabelaktig romjulskveld :)
    Stor klem fra
    Maia

    SvarSlett
  5. Nam-nam så flink du är! Har du hela oppskriften på dessa? Jag äääälskar nämligen kokosboller!
    Önskar dig och dine ett riktigt gott nytt år...
    Merry everything and happy always!
    Kram Joy

    SvarSlett