onsdag 1. februar 2012

Duse dufter

Gooood morning herifra sørlandet!
Ja morraen er god den bortsett ifra at det er fremdeles ikke sommer her.
Huff og huff, svine kaldt ute, så nå er det spreng fyring i ovnen som teller:-)
Nå florerer det jo av tullipaner i alle blomster butikker og hjem,
og her har de også fått kommet i hus.
Valget falt denne gangen på noen aldeles herlige lyse rosa noen.
Om de dufter noe særlig?
Nei det tror jeg ikke de gjør, men jeg innbiller meg at det er litt vår lukt i dem.
 Ei som lenger etter våren ja:-)

 
Søtingene har fått plass oppe i et Norges glass i kjøkken vinduet.
En blomster dame sa til meg en gang at trikset for at tullipanene
skulle holde seg stive og rett opp i flere dager, var å ha bitte lite vann i bunnen, og heller fylle på hver dag. Gjorde ingen ting om det plutselig ble tomt for vann, d
a var det bare å fylle opp igjen og tullipanene ble riktige så fornøyde.
Er jo også mye mere lekkert med rent friskt vann oppi, så dette rådet kjører
 jeg på hver gang jeg har den gleden av å ha tullipaner i hus.

 

3 kommentarer:

  1. Heisan =)
    Tulipaner er så fine, det er en av mine favoritter i stilk blomster!
    Det finnes mange tips om hvordan man skal ta vare på de! Jeg pleier i snitte de og beholde plasten på så setter jeg de en stund i en vase før jeg tar av plasten. Da suger de til seg vann og holder seg litt "stivere"...!
    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  2. Lekkert...det enkel er ofte det beste :-)

    kaldt her også..og slett ikke sommer...snør nå..))

    KLem

    SvarSlett
  3. Tulipaner er nydelige, har hatt en del av de nå jeg også, de minner litt om våren:)
    Har hørt at man skal legge de en liten stund i fryseren før de settes i vase, da holder de seg lenger..men har ikke prøvd det ut selv:)

    Ha en fin dag!
    Klem Line E.

    SvarSlett