fredag 21. september 2012

Corokia ?


En liten "busk" har annkommet Glitterhuset.
Syntes de er utrolige stilig disse små trærene her. Men som jeg sa til hun i blomster butikken, føles nesten som å kjøpe en vissen blomst siden det er fint lite grønt på de. He he, men er fornøyd jeg. Tror denne planten heter corokia , stemmer det?
Trikset for og holde liv i denne planten var vist å vanne den jevnt og trutt. Skal være fuktig hele tiden. Ja så gjennstår det og se da, hvor lenge det er liv i den. Nå står den og koser seg skikkelig ute i gangen:-)
Fredagen er en herlig dag syntes nå jeg da. I dag er det igjen fortball kamp med prinsen før det blir noe snadder til middag og tv titting.
Ellers er det full fart denne helgen, med bryllups synging i morra. Gleder meg til å se den vakre bruden.
Ha en herlig kveld da dere! 








6 kommentarer:

  1. Stilig den blomsten :)
    Hvis den skal ha mye vann er den nok dessverre ikke noe for meg :( Jeg har nesten bare sukkulenter, det er de eneste som klarer seg hos meg :)

    God helg.
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Nydelig plante i flotte omgivelser:)
    En slik en kommer nok til å flytte inn til meg også i løpet av høsten. Da jeg viste
    min samboer en slik en i en blomsterforretning her om dagen,
    kom det bare en grynt til svar... hihi.

    Lykke til med bryllupsynging i morgen, og ønsker deg en flott:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  3. Så fin♥Dette er Corokia ja:)Min erfaring er å gi den lite vann,virker heller ikke så nøye på lys.Kjøpte min nr.2 i går.

    Riktig god helg♥

    Klem Jeanette

    SvarSlett
  4. De er så fine.
    Vanner mine ei gang i uka og de lever iallfall enda

    SvarSlett
  5. Kom over bloggen din da jeg søkte etter Corokia. Har kjøpt en selv, men ante ikke hva det var.. Men nå vet jeg det. Og mens jeg lette, kom jeg over flere flotte blogger.
    Ha en fin dag!
    Hilsen Irene

    SvarSlett
  6. har hatt mine i flere år aldri fått ern vann dråpe , like fine :-)

    SvarSlett