fredag 7. september 2012

Velkommen til bords



Hei dere. 
Nå har det sannelig skjedd mye her i Glitter huset på kort tid.
Har vært så travelt at jeg kun har hatt tid til å kikke rundt på dere andre sine blogger. Men har kost meg masse med det da:-) Vi har akkurat kommet hjem fra 1 uke i Tyrkia. Ååååå for et fantastisk sted sier jeg bare. Nydelig temp, og badevann. 29 grader holdt Middelhavet. Utrolig deilig.
Det ble jo selvsagt mye soling, shopping og god mat. Skikkelig godt å få en uke med bare varmt vær, kan leve lenge på det utover høsten.Har ikke noe særlig bilder av turen, for jeg gidder ikke drasse rundt på kameraet når jeg er der.
Vi hadde konfirmasjon  lørdagen før vi reiste for prinsesse Annika:-)  Denne gangen valgte vi og ha det hjemme. Hadde det borte forrige gang, men tenkte at siden det var i aug, så kan været bli flott, og da kan det være hyggelig å benytte seg av hagen også. Og været viste seg at skulle bli den varmeste og fineste dagen vi har hatt her på Sørlandet i hele sommer. Så den var vi jo kjempe heldige med. Etter konfirmantens ønske ble det kina mat og vårruller på menyen. Utrolig godt og lettvint og få det ferdig levert på døra. 

Møblene ble bært ut av den ene delen i stua , og plassert i garasjen. Fikk lånt border og stoler. Så var det bare å begynne og rigge ivei til de 33 gjestene som skulle ankomme.
Fikk utrolig god hjelp til og rydde bort å sette klart bordene, til kake baking og kjøkkenhjelp, satt veldig pris på det.
Så var det bare for glitterfruen og stryke metersvis med damask duker:-)
Hadde ikke lyst til å ha så mye farger på bordet, siden det var sommer og jente komfirmant. Så da ble det mest hvit som ble brukt. 
Vasene har jeg kjøpt på Nille for en billig penge, en passelig høyde på blomstene syntes jeg, så gjestene kunne titte litt på hverandre over bordet.
Favoritt blomstene er jo disse dus rosa rosene.
Ikke noen bombe at valget falt på disse :-)
Bestikket er fra Living. Bordkort hjertene har jeg kuttet ut etter en mal. Dette har jeg gjort på hobby butikken her.





Laget noen pom pomser i silkepapir for og "fylle " opp litt på bordet. Kjempe enkelt og billig å lage



Konfirmanten var veldig fornøyd med dagen sin, og det er jo det som er det viktigste.
Ha en flott fredag kjære dere, selv har jeg ingen planer denne helgen, og det skal bli deilig:-)

7 kommentarer:

  1. Ohlalala! for en borddekninhg, så sobert, sart og vakkert!

    Happy fredag og helg til deg :)
    Ikveld er vi buden på middag hos ett vennepar og jeg gleder meg. Middag med venner er så koselig!
    -smil&klem

    SvarSlett
  2. Hei! Så nydelig konfirmasjons bord!!!
    Jeg suger det til meg. For til våren står jenta vår til konfirmasjon.
    Jeg gleder meg og er spendt. Og vet det er mye som skal forberedes!!
    planlegger pynting av bord, og invitasjoner.
    Mat og lokalet er bestilt.
    Sanger og taler skal skrives, og 1000 andre ting skal på plass!!!

    God helg og kos deg masse.

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  3. Hei =)

    Gratulerer med konfirmanten på etterskudd. Enkel og elegant pynting du har valgt, tenker gjestene følte seg vel med dette bordet!
    Det må jo bare ha vært toppen på deilig å kunne dra til syden etter mye strev med konfirmasjonen...heldig grisen =)

    Jeg skal i konfirmasjon på Søndag!

    Nyt helgen fru Glitter:=)
    Klem

    SvarSlett
  4. Nydelig dekket bord! Og for en fantastisk skrift. :) Her må jeg snuse litt mer rundt en annen kveld, så legger meg til som følger på den flotte bloggen din.

    God helg til deg og dine!

    Klem C

    SvarSlett
  5. Så fint dekket bord. Og for ett deilig vær dere hadde den dagen. Heldige

    Høres jo fantastisk ut med sol og varme nå
    Tenker dere koste dere masse

    Ha ei god ny uke :)

    SvarSlett
  6. Hei, dette var rålekkert, så enkelt på en vakker måte. Takk for tips på papirblomstene, legg ut en oppskrift da vel.

    SvarSlett
  7. Så utrolig fint dere hadde gjort det til komfirmasjonen! Hyggelig å ha det hjemme synes jeg. :)

    Ha en fin kveld videre du også Ine.
    Klem fra Anine

    SvarSlett