torsdag 3. januar 2013

Nyttårsbordet


Godt nyttår dere!!
Da var det tilbake på jobb igjen i dag, trivelig å se alle de hyggelige arbeidskollegane igjen. Selv om det ble en litt kortere arbeisdag, måtte til tannlegen i ettermiddag, huff skulle finnes en slik knapp her som det er på facebook ,bare at denne skulle vært "liker ikke" kan aldri få vent meg til det altså. Selv om han er verdens hyggeligste mann. Men over til noe koseligere noe. Må jo få vist dere litt bilder ifra årets nyttårbord. Vi har en super fordeling her i huset når slike festmiddager skal inntas, (syntes jeg) mannen kokkelerer (noe han er knall flink på) og fruen kan smilende og glad få lov til å dekke bordet.
Vi var 8 stk til bords, og på menyen stod kalkun og riskrem. mmmm, ble utrolig god middag spør du meg!




Hadde lyst til å ha litt grønt og hvitt på bordet i år, så derfor gikk jeg løs med saksen på baksiden av edelgranen , hehe men det var det jo ingen som kunne se at siden inn mot veggen var et litt slankere tre.
Litt svibler og mose syntes jeg hører med, disse hadde jeg tatt sølvtråd rundt siden det var nyttår. Føler liksom at da gjør det ikke noe med litt ekstra bling bling:-)
Masse glitrende julekuler i sølv og brunt ble dyttet oppi "julegrenene"


De store smelertene kjøpte jeg når vi var i London før jul. Der vet de å ta julepyntinga på alvor. " Hva er det nå du har funnet på " var glittermannens kommentar når jeg kom drassende med disse og skulle finne plass til de i kofferten, he he esken var ikke akkurat liten. Men sta som jeg er fikk de bli med hjem :-)

 Krystall glassene er en bryllupsgave. Så de har bodd her i huset i mange år nå gitt:-) Koselig å tenke på syntes jeg når de taes i bruk.





 Bestikk og dekke tallerkner er fra Living. Lysestaker fra Tine K home.






Litt velkomst dråper hører jo med . Fin start på kvelden.




Ble en flott nyttårsfeiring, tror både store og små var fornøyde. Kom mange bilder her nå , men det tåler dere vel:-) Ha en fin torsdag dere skjønninger!


                             

8 kommentarer:

  1. Nydelig bord. Ja, det hører litt glam med den siste dagen i året og kalkun slår aldri feil det.
    Ønsker deg ett riktig godt nytt år

    SvarSlett
  2. Knallfint, Ine:)

    Godt nyttår til deg!

    Klem Ninni

    SvarSlett
  3. Så nydelig bordekking,kjempefint å komme til så fint dekket bord:)

    Godt nytt år til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Hei på deg!
    Så nydelig nyttårsbord.

    Må være deilig og ha en mann som er glad i og lage mat!!!
    Stian er god på pizza da, det skal han ha;)))

    Ha en fin vinterdag. Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  5. Så nydelig bord
    Tenker dere koste dere
    Godt nytt år til deg

    SvarSlett
  6. Godt nyttår og takk for hyggelig hilsen!
    Herlih bord du har dekket også *smile*

    SV på spm ditt:
    Blogger har 1GB gratis lagringsplass pr bruker. Den lagringsplassen blir mindre og mindre jo flere bilder du har lastet opp på bloggen din. Alle bilder du laster opp i bloggen blir lagret i et picasa nettalbum, og kan etter en tid bli full. Det kan være veldig frustrerende å oppleve dette, fordi det er mange som ikke er klar over at bildene blir lagret slik. Skulle du få beskjed om at lagringsplassen er full, kan du oppgradere med større plass for en liten sum penger pr år. Hvor mye kommer an på hvor mye plass du trenger, men med 20GB holder det lenge.


    For å finne ut hvor mye lagringsplass du har igjen, gjør følgende:


    Trykk på 'Min konto' øverst til høyre
    Finn 'Picasa nettalbum' og trykk 'Innstillinger'
    Trykk 'Lagringsplass'
    Ser du at det begynner å bli fullt, kan du trykke på 'Oppgrader lagringsplassen' og følg stegene.


    Dette er uansett noe du får beskjed om når det begynner å bli fullt. Får du problemer med å laste opp bilder så er mest sannsynlig den gratise lagringsplassen oppbrukt og du får spørsmål om å oppgradere.

    Noe som også kan være smart er å gjøre bildene mindre før du laster de opp på bloggen. Bilder tatt med kamera er store, og tar mye plass. Du kan bruke mange gratisprogram til dette, bl a Picasa eller Photoscape. Jeg endrer alltid mine bilder før jeg evt redigerer å legger ut, til å være for eks 700px bred og 1050px høy. Det gjør også at redigeringen går raskere!

    Jeg har aldri opplevd dette problemet, da jeg blogger fra egen plattform og har egen server, men håper du finner ut av det. Ett mer detaljert og nøye forklaring kommer på neste mnds bloggtekniske, i februar!

    Happy helg!

    SvarSlett
  7. Så nydelig bord, veldig innbydende og vakkert

    SvarSlett
  8. Hei og godt nytt år:)
    For et flott dekket nyttårsbord, og så mange flotte detaljer:)
    Smellertene er knallstilige:)

    Ønsker deg en finfin helg i det nye året:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett